söndag 15 juni 2008

Dag 54


Dagens stora nyhet är att idag har jag slutat med att blöta upp deras foder. De verkar gilla det mycket bättre så( just nu ligger Nanna ner och äter) ska hålla lite extra koll på vikten dessa sista dagar så att alla gillar det. Hra ju lilla Gnistra som är minst och int ökar i samma takt som de övriga men så länge hon går upp och är pigg och alert precis sm de andra är det helt ok. Bara att inse att hon är en lite nättare tjej än Nanna och det kan ju förändras mycket. Idag är också dagen då alla valparna tar sig uppför ute trappan som är fem steg hög men ändå förbjuden. Vi satte för så att de inte skulle komma åt den då kryper de under och in den vägen i stället. Trodde jag skulle bli tokig ett tag. Tack o lov är Ellinor "hemma" igen så har jag en extra hand till hjälp. Hon hjälper så gärna till också så det är verkligen kul. Sa till henne att om hon ville får hon gärna lov att ta Nanna med sig upp på rummet och mysa lite extra med henne blir så tryggt för Nanna då på torsdag när hon ska följa med Ellinor hem till sig. Det ville hon gärna göra. Men det är viktigt nu för alla valparna att de får egen tid. Sen myser jag lite extra med henne nu de sista dagarna också. Gunilla och Johannes var på Prisse besök idag också och Johannes fick reda på idag att Prisse snart ska flytta hem till dem. Behöver väl inte säga att glädjen var stor. Men han kom med en så himla gullig kommentar. Prisse ska flytta dit nästa tisdag efter midsommar helgen och då förklarade vi att det var 1 vecka så tittar han på mig och frågar: är han fortfarande valp då? Så gulligt alltså.


Gnistra och Nanna "huligan systrarna"

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad roligt det skall bli att få hem den lilla busan!
Vilket foder använder du? Vore kanske bra att jag köper likadant?
/Katarina