fredag 20 juni 2008

Dag 59 "Cafe`Noisettes dag" och midsommar


Idag är jag farlig!



Idag är det vår lilla Gnistra som fått en ny underbar familj. Känns så jättebra att jag varit kräsen i mitt val. Jag har avböjt flera spekulanter då de inte kunnat ge det jag vill att mina valpar ska = det allra bästa. Vi kommer att ha glädjen att få ha Gnistra här i två veckor till innan hon flyttar hem till Mari och Henrik i Halmstad

Jag hade ju tänkt att Gnistra (kallar henne det tills hon fått sina nya namn) skulle visa upp sin allra bästa sida idag:

Men hon valde att vara sig själv den helt naturliga looken.

Det har kännts lite tomt här hemma efter Nanna. Inte klokt vilken skillnad det gör med en valp borta.Men allt har gått bra för henne och det känns jättebra. Tindra har har saknat henne känns det som. På förmiddagen var hon inte alls sig själv riktigt och var betydligt mer uppfostrande mot de kvarvarande valparna. Men och andra sidan kan det ju vara så dags nu att inte bara var lektant utan också vara mamma. Men fortfarande fostrar hon med rösten och gester men valparna lyssnar. I vanliga fall brukar ju tiken bli "sträng" runt 5 veckor men Tindra gör som vanligt kör sitt eget race. Ikväll har hon busat på som vanligt med dem och to.m Teddy satte igång att busa med dem. Det har även varit mer stora äventyr för dem. Vi skulle hjälpa svärmot att flytta så vi baxade in 3valpar,2 hundar kompostnät , skålar leksaker mm. Ett helt flyttlass bara för att komma dit. Men de sov i bilen dit, busade i trädgården och somnade sedan sött i hallen. Inget verkar få dessa valpar att hetsa upp sig.

1 kommentar:

Marie sa...

Hej Gnistra! Här kommer hälsning från din nya matte och husse = Marie och Henrik; Så snabbt vi satte oss i bilen så bestämde vi oss - Nossan blir ditt tilltalsnamn, kort för Noisette, bra eller hur!? Oj vad vi saknar dej redan fastän det var typ 4 timmar sedan vi sågs sist men vi skulle göra vad som helst för att ha dej i vårt knä nu. Och längtan blev ännu starkare då vi tittade på Hundkoll och såg en massa söta valpar födas. Sen har vi redan börjat skriva inköpslista inför veckan; koppel, matskålar, säng, kammar, borste, regnkappa, leksaker, foder - ja listan blir allt längre och längre... Sov så sött nu Nossan! Matte & Husse