lördag 21 juni 2008

Dag 60

Ännu en tidig morgon. Blev väckt först 04,30 av ett gäng kissnödiga hundar.När man öppnar valphagen är det full galopp till ytterdörren för att ut på gräset och göra vad man ska. Sen brukar jag säga ska vi gå ut och kissa så att de ska få ihop ord med handling. Även om man inte kan säga att 81/2 veckors valpar är rumsrena kan jag säga att det är ytterst sällan det händer något inne så matte är väl tränad på deras signaler. Sen fick jag dem att somna om till sex ungefär sen var de hungriga och kelsjuka. De drar ju igång varandra. Jag tog min kunnde och täcke och la mig på soffan efter att de varit ute en sväng till sen låg vi och myste och busade om vartannat tills vi tyckte det var dags att väcka husse.

Även idag har valparna varit med och flyttat men utan Teddy och Tindra vilket inte störde eller oroade dem ett dugg. de fick för första gången vars ett grisöra att undersöka/tugga på. Bastian och Prisse fick snabbt smak på det hela men Gnistra tyckte det var en mycket mräklig sak, hon vågade inte riktigt gå fram så hon studsade fram och tillbaka mot det nosade rundor skällde på det för att avsluta det hela med att först sno Prisses och sen Bastians så hon låg med två och de fick ta hennes. Smart tjej men när de kom underfund med att hon hade två tog de snabbt tillbaka det ena så var rättvisan fullkomlig. Givetvis hade jag glömt kameran hemma för det hade varit kul att ha det på film.När vi kom hem blev det bus i trädgården sen kom det lite kompisar och det blev ännu mer bus. Behöver jag säga att jag har ett gäng utslagna hundar på golvet just nu. Har kommit på mig själv att när jag räknar in hundarna letar jag ofta med ögat efter den tredje röda har inte sjunkit in riktigt än att hon är borta. Däremot Tindra har återgått till rollen av lektant istället för mamma. Tokiga hund=)

Prisse bus!




Gnistra en spontan apportör

Hela gänget i det som en gång var en rabatt

Inga kommentarer: