fredag 27 juni 2008

Dag 66

Vi har haft datastrul så därför ingen uppdatering på ett par dagar.

Gårdagens vikt som också får bli 9 veckorsvikten

Caspian 4750 g

Nossan 3950 g



Prisse har också nu fått sitt nya namn som kommer att bli Ceasar!! Så nu har vi en prins och en kejsare i kullen=)

Även denna gången blev det "oro" if locken när en valp flyttade ut. Tindra blir vädligt avståndstagande mot de som är kvar och vill vara ifred vilket blir en omställning för valparna som är vana vid en busmamma. Denna gången tog det 2 dagar innan hon var sitt gamla jag igen så nu är det full rulle igen. Andra nyheter är att Caspian och Nossan nu sover inne hos Mikalea. Från början hade jag tänkt dela på dem när Prisse flyttade ut och jag skulle sova med Nossan på soffan och Mickan skulle ha Caspian men dels har jag haft väldig värk ett par dagar och sen kom vi fram till att de ska få ha varandra tills hon flyttar. Men det är små busfrön. De somnar i biabädden på golvet men när Mickan vaknar har hon 2 hundar i sängen.Valphagen har också minskats ner rejält och används enbart till att sova i om inte vi är hemma. De har också börjat få mat i köket tillsammans med de andra hundarna vilket är ett litet "problem" för givetvis är dt alltid godast i den andres skål. Har också pratat med Gunilla och allt fungerar jättebra för Prisse/Ceasar i sin nya familj precis som det gör för Nanna. Känns väldigt bra för mig som uppfödare att det går bra för mina valpar och att man hittat bra hem till dem. Precis som Nossan kommer att få det.Annars är det inte så mycket vi rumsrenhets tränar för fullt, provat lite koppel, lite enkla övningar som sitt och försker lära dem vad nej betyder. Men för det allra mesta består dagen av lek,mys och kelande. Vi njuter av tillvarorn helt enkelt.

Inga kommentarer: