lördag 14 juni 2008

Dag 53

Dagens vikt
Bastian 3510 g
Gnistra 317 g
Nanna 3675 g
Prisse 3430 g

Idag är det Mickan som varit valpvakt för jag och Tindra har varit på valpträff ute på hennes kennel.(Står om det i hennes blogg.) Men 3,30 vaknade de i morse och jag var så trött men inte de. Jag gick upp satte igång radion hällde upp lite torrfoder som de kunde pilla med och la mig igen till kl 7,00. De älskar torrfoder som inte är uppblött så de får det ibland som "underhållning". Blötar det andra fortfarande. Tindra gör tappra försök att fostra dem. Hon låter som den värsta pitbull men sen inget mer. Oftast så slutar det med att hon går sin väg. Ännu har inte sagt till någon valp så den pipit till. Jag som var så rädd att hon skulle bli en sträng mamma. Men valparna kan ändå hundspråk för tex. Nanna som varit värstingen i gänget nu några dagar slänger sig på rygg när hon morrar för att lika snabbt fortsätta med vad hon gjorde innan men hon vet att Tindra är störst och den som bestämmer.


Bröderna bus behöver också vila ibland

Prisse!

Nanna undrsöker Gunillas väska nogrannt!

Inga kommentarer: