onsdag 11 juni 2008

Dag 50 7 veckor

Dagens vikt
Bastian 3330 g
Gnistra 3000g
Nanna 3370 g
Prisse 3060 g
Ja då har ännu en vecka gått och valparna har hunnit bli 7 veckor. Inte annat än att man blir mer nostalgisk för var vecka som går. Det känns ju som igår man fick plats med dem i ena handen. Samtidigt kommer jag ihåg hur liten jag tyckte Tindra var när vi hämtade hem henne vid 8 veckors ålder. Idag har det varit skolavslutning för Mikaela så det har inte hunnits med att ta några veckor kort så det får bli imorgon. Valparna har fått smak på att springa fritt och skriker som en hel flock fiskmåsar när de är i hagen vilken de får sova i på natten och vara i när inte vi är hemma. Kl 05,00 imorse satte de igång att låta och det låter mycket och högt. Då önskade jag valparna långt åt ett annat håll då det blev lite sent i natt pga av balen.Bia bädden föll dem i smaken. De tittade och undersökte den noga provlåg den men la sig utanför i går kväll men i morse sov allihopa i den innan jag gick till jobbet.Torrfoder tycker de är kul. Jag blöter ju upp deras foder och värmer den lite men nu ikväll när Teddy stod och åt fick han helt plötsligt konkurrans utav 4 små gamar och han backade bort från skålen och hade nog låtit dem äta upp allt om inte jag räddad maten åt honom. De slickar verkligen ur Tindra och Teddys skålar i förhoppningen om att där ska finnas något.

Hela gänget i bia bäddden tjejerna som sover sött ihopa.

Inga kommentarer: