tisdag 17 juni 2008

Dag 56

Dagens vikt
Bastian 3900 g
Gnistra 3440 g
Nanna 3960 g
Prisse 3760 g
Dagens stora händelse är ju givetvis veterinärbesiktningen. Förutom att jag fyller år då=) Mikaela och Elinor följde med in. Kul för Elinor att vara med sin valp kan ju säga att Gunilla inte alls tyckte et var kul att missa denna sista milstolpe då hon varit med på hela resan innan men är man på semester är det inte så lätt att komma hem.


Först ut var Prisse men Mikaela som assistent en cool kille som knappt pep till ens utan var hur lugn som helst och han var helt utan anmärkning.


Sen fick han ligga själv i buren och det var ju en nyhet som man tog med fattning.




Sedan var det Nannas tur med Elinot som assistent gick bra för henne med men lite större protest men så fort det var klart somnade hon i Elinors knä. Också hon utan anmärkning


Då klev Bastian in på scenen och han var verkligen inte tyst utan skrek till och skruvade på sig en hel del när han blev chipad men när det var klart somnade han i mitt knär helt tillfreds med tillvaron.

också utan anmärkning


Sist och minst var Gnistra men skötte sig alldeles utmärkt hon också finner sig i det mesta. Hon har tyvärr ett lindrigt underbett som det finns stora chanser att det försvinner vid tandbytet. Ingen nyhet utan det visste jag om och i mina ögon är hon precis lika fin i övrigt utan anmärkning.


Jag har börjat få frågan av personer om hon inte är såld än osv men för mig är det rätta hemmet viktigast och som jag skrivit här många gånger jag har ingen brådska och är inte villig att sälja ut henne bara för att bli av med henne. Däremot har jag sänkt hennes pris pga av bettfelet , har hört mig för angående detta och många väntar och betalar hellre tillbaka senare om det visar sig att det inte rättar till sig. Tycker det är bättre på detta viset. Sen har jag också kollat upp med skk och de har ingen policy angående detta.

Sen har jag ju en son som inte gett upp hoppet om att få med henne hem.

Något annat som kändes så bra med dagens besök var att jag än en gång fick bevis för hur lugna trygga valpar jag har. Tindra fick stanna hemma och de åkte själva i buren bak ny miljö,spruta,chipmärkning , undersökning mm och de var lika lugna hela tiden (förutom under märkningen). De kan verkligen slappna av och verkar vara väldigt stabila. Känns bra att kunna leverera såna valpar.

Vettens kommentar om valparna var :Fina friska valpar, Sen gillade han Bastians färg lite extra.

1 kommentar:

Katarina sa...

Grattis i efterhand!

Så klart valparna är lugna och trygga med den omsorg du har lagt ner på dem! Uppfödda i hemmiljö i ordents rätta bemärkelse!
Vi ses i morgon!
/Katarina