söndag 29 juni 2008

Dag 68

Idag har vi varit på nya upptäckter. Vi skulle på grillkalas hemma hos mina föräldrar tillsammans med övrig släkt. Valparna fick givetvis hänga med men gamlingarna fick snällt stanna hemma. Min coola världsvana =) är lika glada och nöjda med allt. Åka bilen är lika med att sova. När vi kom fram var det jätteskoj att busa rundor på gräsmattan med stora som små och där fanns ju nya oupptäckta rabatter att gräva i vilken inte var helt populärt så Nossan nöjde sig med att plocka pelagonier som hon kom med i munnen. Den tjejen bär på allt. Daniel tränade" apportering med henne igår dvs han kastade en mjukissak som hon sprang och hämtade och lämnade över.Varken Tindra som valp eller nu heller för den delen eller någon av de andra valparna har ett så utpräglad bär beteende. Kul! När de sen fick komma inohus satte vi upp valphagen mitt i allrummet bland alla och vad gör dem? jo somnar. Tyvärr har min bror fått låna min kamera för de ska köpa den (jag har beställt en ny) i helgen så inga foton att sätta in.

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej Nossan! Du är så duktig! Vilka talanger du har, matte och husse är så stolta! Och i vår längtan efter dej så kunde vi inte låta bli att köpa ett gossedjur och lite hundlitteratur när vi bara skulle handla mjölk och ost - tänk va bra att affärerna har stora utbud... Sov sött! Kramar i massor från Matte & Husse

Carina sa...

Hej Marie och Henrik! Nossan längtar efter att få flytta hem till er och utforka alla spännande saker hon ska få. En stor kram från henne till er båda!