måndag 23 juni 2008

Dag 62 dagens nyhet är ..................

Att Gnistras nya namn är Nossan kortform av Noisette som är hennes stamtavlenamn. Det tyckte jag var väldigt passande och bra! Så nu har vi börjat att kalla henne för det.
Även Bastian kommer att byta namn och kommer istället att heta Caspian efter Prins Caspian då han är vår lilla prins. Att han kommer att byta är till en stor del att vissa familjemedlemmar börjat säga Basse och det gllar varken Mikaela (som bestämmer namnet - hennes hund) eller jag. Mikaela kommer även att försöka ha en egen hemsida om sin lille prins. Idag är också första dagen inte ett enda kort blivit tagit på valparna.Får ta desto fler imorgon innan Prisse flyttar. Så sista natten de är tre. Mikalea och jag tog oss en tur till Teba i eftermiddags. Blev en hel del inköp. Ett nytt svart halsband i svart och guld åt Caspian, dubbelmatskål på ställning det blev också en massa ben och lite leksaker som jag egentligen inte begriper varför jag köper för dagens absolut roligaste leksak är en petflaska fylld med makaroner. Och givetvis hundmat som det går massor av och som de alltid är slut i de stora säckarna. Idag fanns inte ens vuxenfodret hemma i större påsar än 3 kg. Är knappt lönt att komma hem med. En annan skön nyhet för mig var att de sov allihop till 04,15 skönt!!! Tog ut dem och kissade och bajsade gav dem grisöronen som de bara får på morgonkvisten tas sen bort(dåliga i magen annars) och sen var de tysta och somnade om tills min klocka ringde.Jippi!!

Inga kommentarer: