måndag 28 april 2008

Dag 7

Glömde ju skriva att hon hade en massa grejs kvar i livmodern ev en missad moderkaka. Så tur vi åkte in annars kunde det gått riktigt illa.
Natten har gått jättebra. Fösta natten sen valparna kom jag sovit mer än 1 timme i sträck. Mickan och jag jobbade stenhårt med att få Tindra att knyta an till sina små igen. Hon förknippar ju dem med ont just nu dels i juvrerna och att livmoder får sammandragningar när valparna suger.Så hon har inte velat ligga hos valparna mer än vid matdags och så. Men inatt eller redan sent i går kväll kändes det som om det vände. Hon kröp i till dem tvättade alla grundlig sen la hon sig hos mig på sängen och tittade på dem. När det var dags för mat satt jag först i valplådan men la mig sen i sängen. De står alldeles bredvid varanda. När de ätit klart la hon sig hos mig en kort stund för att sen hoppa i och lägga sig hos dem och där har hon legat hela natten med valparna runt sig överallt och sovit så gott hela natten.Antagligen hr medecinen börjat verka så smått också. Hon gick med mig upp nu när jag skulle till jobbet för att äta och gå och kissa. Mickan har nu lagt sig där så hoppas att det kommer att gå lika bra under förmiddagen. Pratade en jättelång stund med Birgitta på kenneln igår. Så skönt att ha henne och veta att man kan ringa och få lite tips,råd och lite uppmuntran. hon är guld värd. Nu ska jag till jobbet updaterar senare hur dagen gått.
Precis kommit hem från jobbet och allt har fungerat jättebra. Nu är det samma lilla goa mamma igen som sköter sina små perfekt. Känns underbart. Tog en liten filmsnutt när de diade precis. Hoppas den går att lägga in har inte lyckats innan. Det är Tjocka Berta i mitten, Prisse till vänster och Gnistra och Bastian till höger

1 kommentar:

Sanna sa...

Nej, vilken härlig film! Sånt liv de för i mjölkfabriken. Vad skönt att det gått bättre med Tindra och hennes infektion! Gud, vad jag längtar efter Sheila just nu. Nästa lördag är det äntligen dags att hämta hem henne. Hälsa alla de underbara valparna och Tindra! Jag är inne och läser varje dag i valpdagboken.

Kram
Sanna