torsdag 24 april 2008

dag 2

Natten har varit lugn men inte har man kunna sova.Är ju lite extra orolig över de andra vill ju inte att något ska hända.Jag sover nu i Mickans säng som står precis bredvid lådan så har jag full koll. Den första röda tiken som kom först är väldigt framåt och det låter om henne när hon vill fram rena bulldozern.Men de är så fina allihopa.Har duschat av Tindra idag så hon blev lite ren. Hon är så liten nu inget kvar av henne.Är så stolt över valparna och vill helst ha mig nära hela tiden. Är inte alls vaktig utan delar gärna med sig av dem till oss=) Ska tempa henne om en stund och tänkte väga valparna i eftermiddag. Återkommer med bilder.
Har lagt bilder i fotoalbumet nu. Gunilla har precis varit här meden stor bukett rosor till Tindra och mig. Tack snälla Gunilla!
Har vägt alla valparna nu
Black and tan hane 391 g samma som när han föddes
Röd tik 354 g -1 g
Röd tik 2, 384 g +9 g
Röd hane 379 g +4 g
så då har de tagit upp de som de tappat tidigage. Tindras temp var 38,8 vilket är helt normalt. Gunilla och jag låg på sängen och bara njöt av de små och Tindra är så nöjd över sällskapet. man kan ju inte se sig mätt på dem.

Inga kommentarer: