lördag 26 april 2008

Dag 4

Har varit lite bekymrad för Bastian (Black and tan hanen) för jag tycker att han ökat lite dåligt i vikt i jämförelse med de andra(10g mindre ungefär). Pratade med Birgitta igår men det var ingen fara utan det kan vara så att det går i lite olika ryck. Han var ju störst med sina 391g när han föddes också.Inatt har han ökat lite mer och imorse såg det ut så här i deras vikt
Bastian 425 g vägde han igen 1 timme senare och då hade han ökat 9 g till
Gnistra (den som vi tidigare kallat Gunillas valp ) väger idag 425 g
Tjocka Berta 445 g
Prisse röda hanen 420 g
detta är deras arbetsnamn men det känns bättre att kalla dem vid namn.
Vi funderar för fullt på vilka namn de ska få i stamtavlan och är väl rätt så klara men inte helt spikat än.
Tindras mjölk har kommit igång rejält nu och hon är lite spänd runt ena juvret har mjölkat ur lite men försöker lägga Tjocka Berta där eftersom hon är störst så hon kan suga ur. Forfarande är det så att tjejerna är "vildast" och killarna sävligast. Det har blivit lite mer sömn inatt. Tindra har inte velat ut inatt. Mest jag som har svårt att koppla av och njuta. Gunilla var och hälsade på för en stund sen och hon tyckte de blivit så stora och långa på bara två dagar. Man ser ju inte det själv på samma sätt. Är så glad att ha Gunilla hon stöttar och lugnar ner mig när jag oroar mig.En riktig pärla är hon. Ska försöka börja njuta lite mer av de små underverken. Jag kan ligga hur länge som helst och bara njuta av de små liven. De har förresten fått mycket mer svart under tassarna och vi tyckte oss ana lite svart på Tjocka Bertas nos. Känner att det blir ett väldigt rörigt inlägg det här men hjärnan är lite mos än.

Inga kommentarer: