torsdag 3 juli 2008

Valpträff vid Finjasjön

Idag blev det liten valpträff vid Finjasjön. Det var jag med Nossan och Caspian,Gunilla och Johannes med Ceasar och sen Maria med Eros och Wiggo. Eros är en 16 veckors cockervalp och söt som socker och gamlingen i gänget idag var Wiggo en gosig kavaljer.Så kul det var att träffa Ceasar igen trots att det bara gått 1,5 vecka tyckte jag att han ändrats mycket. men så fin han är den lille killen. Han och Caspian var jämnstora tyckte jag i storlek. Nossan och Ceasar verkade väldigt glada att se varandra igen det slickade varandra och höll sig nära varandra på ett helt annat sätt än vad Caspian gjorde som visst tyckte det var kul men det var inte den närheten som de andra två visade varandra. Vi var vid hundbadet och där var mycket hundar i olika storlek och ålder. Först fram att hälsa var en rottistik på 10 månader. Kan ju säga att hon och Caspian var vädligt lika tecknade. Det var en härlig eftermiddag med mycket lek och bus och framför allt bad! Eros är en rolig och busig lekkompis som var väldigt snäll mot valparnas ibland tuffa tag.Vad gillade de vattnet då? Lite försiktiga till en börjanmen gick i utan tvekan och sen var det bara så härligt. Vilken tur vi har som har hundbadet så nära.






Måste bara berätta om igår kväll då vi trodde Nossan var på rymmen. Mickan hade ansvaret jag var i källaren och tittade tv och hon lämnar de obevakade i 5 min.Med ytterdörren öppen och ingen grind.Sen var hon borta. De hade börjat skymma ute för kl var 22,30 och vi letade ute vi letade inne men ingen hund. Paniken kom närmare tills Stoffe ropade jag har hittat henne. Gissa var hon var?






Inga kommentarer: