onsdag 9 juli 2008

11-veckor

Veckans vikt
Caspian 6140 g
Nossan 4820 g


Jag har väl tyckt att de växt till sig denna veckan. Blivit lite rundare, lite mer valppäls men att Caspian skulle lagt på sig så mycket kunde jag väl inte tro. Nossan har blivit så snabb. Rusar fram ute som värsta gasellen. Men hon är väldigt fin i kroppen kommer att bli en skönhet även hon=) Tänk att Tindra och Loffe fick fyra så underbara skönheter. Jag och Mikaela tog bägge valparna på promenad runt kvarteret det var ett hoppande och stutsande och trasslande i koppel men även sträckor som gick rikgtigt bra. Inte lätt med två på en gång allra helst inte eftersom Nossan vill gå hos Mickan och Caspian hos mig. Caspian har börjat till Mickans förtvivlan följa mig vart jag går. Sitter jag i soffan lägger han sig vid mina fötter går jag ut i köket lägger han sig där. Det är ju Mickan som han ska ty sig till men han vet att hans sovplats är hos henne och han lägger sig gärna i hennes säng.Dagens roligaste leksak har varit ett glasspapper som blåst in i trädgården.

Måste bara lägga till att jag är så nöjd med min nya kamera men kastar redan lystna blickar efter fler objektiv. Fick ju två till den men mycket vill ha mer!

2 kommentarer:

Marie sa...

Go'morron Nossan! Förlåt att matte och husse inte hört av sig de senaste dagarna då vi pusslar och fixar för din ankomst på lördag. Och va du har vuxit! Och du blir bara charmigare, sötare och gulligare för var dag och det är med en sån stolthet som vi ska gå med dej i koppel. Javisst ja, vi har fått plats på en valpkurs som börjar i augusti så nu ska vi skolas tillsammans. Ha allra bästa dagen. Många kramar från matte & husse

Katarina sa...

Nanna har också passerat 6-kilos-strecket! Hon har vuxit jättemycket sista veckan.
Kram Katarina