onsdag 2 juli 2008

10 veckor

10 veckors vikten
Caspian 5270g
Nossan 4290 g

Skiljer nästan 1 kg på dem.Men de är båda proportionerliga då Caspian är inte fet bara en maskulin hane med björntassar. Imorse när jag tittade in på Mikaelas rum mötte mig denna synen. Hmm det där med att inte att sova i sängen,Mikaela berättade att efter det att jag gått till jobbet så gick även Tindra in och la sig på andra sidan huvudkudden så hon hade 4 hundar i sängen.

Idag bestämde sig Mikaela för att miljöträna Caspian på egen hand. Det är ju hennes hund och hon är lite orolig för att jag ska vara nummer ett för honom och inte hon. Så de två gick ner till mitt jobb och hälsade på. Ja gick och gick hon bar han ganska mycket. På mitt jobb fick han springa lös och han följer en överallt. Behöver jag säga hur mycket beundrad han blev. Fick en valpbeställning bums på nästa kull. Hmm vadå nästa? Det fanns även de som hade kidnappningsplaner när det gällde honom. Caspian var inte ett dugg osäker eller "rädd". Han befanns sig bland rullstolar och rullatorer en massa nya människor där alla ville kela honom och han var lika nöjd och glad. Det var bara till en som han inte ville hälsa på och det var chefen. Men som jag sa till honom jag har alltid varnat barnen för "fula" gubbar så det gäller väl hunden också. =) (Vi har en väldigt hög nivå jag och chefen när det gäller skämt). När vi kom till sista avdelningen blev han trött och la sig tillrätta på golvet för att sova. Imorgon ska Nossan få komma på besök. Vi har ju haft kanon väder idag så givetvis har vi varit ute nästan hela dagen men iof så har jag nästan alltid dörren öppen ut så de går ut och in som de vill. Nossan som är minst har kommit på hur hon ska kompensera det i leken. Hon och Tindra höll på att busa för fullt då sprang Nossan upp på en liten slänt vi har på gräset tog sats och sprang i full fart mot Tindra för att kasta sig upp mot henne. Såg hur kul ut som helst. Jag höll på med poolen också idag och hade vatten slangen framme och den var spännande. Allra helst där vattnet kom ut. Tindra älskar ju att dricka vatten från slangen och givetvis vill valparna och prova. Har fått ännu ett bevis på Tindras enastående tålamod när det gäller valparna.För mig är det viktigt att hundarna får matro när de ska äta de ska inte behöva känna konkurrens från någon annan utan kunna äta i lugn och ro. Tindra och Teddy har sina skålar bredvid varandra och skulle inte drömma om att röra den andres. Teddy väntar däremot liggandes vid sin skål att äta tills Tindra ätit upp. Valparna har ju inte riktigt förstått det och de får sin mat för sig. De låg och sov när Tindra fick kvällsmaten men hörde rasslet av mat i skålen . Tindra börjar äta i lugn och ro och där kommer två galna valpar tränger undan henne och snor hennes mat. Tindra backar undan bara tittar undrade på vad det är som sker utan att säga ett pip. Ibland önskar jag att hon ville säga ifrån i vissa situationer. Pratade med en uppfödare idag om att Tindra inte är sig själv när en valp flyttat ut och hon sa att det inte var ovanligt att de blev lite deppade i ett par dagar.

Här provar lillkillen att stå i pose`på egen hand

Så här trött blir man efter en dag med bus!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Ja, det förstår du väl Carina, att du måste ha fler kullar! Du får hitta någon vacker liten cocker-tik att para Caspian med... Och kanske Tindra kan tänka sig en valpkull till också... ; )
kram katarina

Carina sa...

Ja du men Uffe måste övertalas för han tycker det är så jobbigt när valparna flyttar.