fredag 11 juli 2008

ofrivilligt bad



Mickan och jag beslöt för att äntligen ta veckans ståkort de sista vi tar på Nossan. För att få bästa ljuset beslöt vi oss för att ta dem ute på altanen. Först tog vi på Caspian och sen Nossan. Hundarna får inte vara själva på altanen och ännu viktigare nu när pooltäcket ligger på då det bara flyter ovanpå. Tindra höll som liten på att sänka sig då hon sprang ut på det och då sjunker det och drar tyngden med som är ovanpå. I sista stund hörde barnen det som för tillfället var hundvakter och allt gick väl. Med det i åtanke är vi väldigt noggranna. Efter att Nossan blivit plåtad släppte jag ner henne då hon alltid springer efter en in men nu fick hon syn på sin lilla pool och då var hon ju tvungen att ta ett dopp. Jag stod bredvid men sen fick hon syn på Caspian och Mikaela på andra sidan poolen och då blev det full fart fram jag skulle precis ta henne men hon är kvick det lilla trollet och hon smet emellan fram till poolen såg att där var ju inget vatten och rätt ut på pooltäcket. Jag var två sekunder efter henne i med kläderna på och tog upp henne. Tanken fanns inte ens att försöka lägga mig ner och ta upp henne. Hon blev väldigt förvånad över att jag kom hoppande för hon hade inte ens börjat bli blöt under tassarna var nog mer förvånad över att det inte var något fast under fötterna. Så en torr Nossan och en blöt matte blev det. Men man ser hur fort det kan gå.

En blöt puss är bättre!

Inga kommentarer: